Close App de Bookish

App de BookishLlegeix més i millor

Descarregar
Google 4.6
★★★★★
Google reviews
Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat
Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat

Detalls del llibre

Presentació. Pensar la cultura lectora per impulsar una educació amb una navegació humanista, Jordi Garcia Farrero i Maria Marcos Fernàndez El llibre vist com un objecte cultural que engrandeix les perspectives La descoberta de la lectura que ens estima, i no a l´inrevés La importància de les activitats lectores a l´escola i a la universitat Referències bibliogràfiques Pròleg. Saber d´on venim per entendre on som, Mònica Baró Llambias Compromís docent amb la cultura lectora, Equip projecte de recerca ARMIF «Mestres i lectura. El compromís docent amb la cultura humanística» Compromisos docents amb la lectura Compromisos docents amb el llibre com a objecte i expressió cultural Compromisos docents amb les pràctiques educatives lectores Primera part. Llibre i lectura 1. Història de la cultura escrita i educació. Els llibres en l´època de la reproductibilitat digital, Roger Chartier Referències bibliogràfiques 2. El text: el company per a un aprenentatge vital. Filosofia i lectura, Isabel Álvarez Cánovas, Joana Ferrer Miquel i Xavier López García De nou Recuperar la docència El text com a facilitador i creador d´experiències de qualitat estètica El text filosòfic com a facilitador d´exercici de formació i aprenentatge personal Referències bibliogràfiques 3. Del cànon a l´iPad: la qüestió del mètode en l´ensenyament de la literatura, Ester Pino Estivill Cànon i escola L´escola en la modernitat La mort de l´autor El comentari de text La literatura a l´escola neoliberal Educar l´ull Referències bibliogràfiques 4. Lectura literària i educació. Apunt sobre les reformes curriculars a Espanya, Antonia Maria Mora-Luna i Justino Magalhães Introducció De la relació entre educació i lectura Diversitat i uniformitat lectores Educació sense lectura? Cànon i lectura literària Traducció pedagògica i literatura Història, cànon i construcció d´identitats Evolució del cànon escolar a Espanya des de la transició democràtica Paraules finals Referències bibliogràfiques 5. Del llibre i la lectura com a resistència pedagògica, Raúl Navarro Zárate, Karine Rivas Guzmán i Jordi Garcia Farrero Crisi de la narrativitat i bloqueig de la voluntat pedagògica La resistència pedagògica enfront de l´homogeneïtzació cultural i educativa Els llibres i la lectura com a elements constitutius d´un món diferent Reflexions finals Referències bibliogràfiques Segona part. Experiències de vides lectores 6. La nena que llegia «quentus» i la docent que ara explica històries, Alba Sabaté Villagrasa Referències Bibliogràfiques 7. Compartir, Lola Casas Peña Referències bibliogràfiques 8. Els llibres guarden silenci, o no..., Juli Palou Sangrà i Montserrat Fons Esteve I vam descobrir el plural El camí cap a l´escola Mai no hem estat sols Del debat públic a l´ètica Després de..., la universitat Referències bibliogràfiques 8. Fent i desfent es fa el lector, Jaume Cela Oll&eacutUna invitació a viure la lectura com una eina de transformació ?personal, educativa i social. Perquè fomentar la cultura lectora va molt més enllà de llegir a l´aula: vol dir emocionar-se, construir identitat i generar comunitat. En aquest llibre, mestres i professors de diverses generacions comparteixen vivències reals com a lectors i com a educadors. Una lectura que inspira, qüestiona i encén idees per fer créixer el gust per llegir a l´escola i a la universitat. Un llibre per llegir amb mirada oberta i cor de lector.Isabel Álvarez Cánovas és mestra i pedagoga per la Universitat de Barcelona. Professora del Departament de Teories de l´Educació i Pedagogia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva investigació gira al voltant de la formació dels mestres, el compromís educatiu i les visions del món. Coordina el grup de professorat de Teoria de l´Educació. isabel.alvarez@uab.cat Tania Alonso-Sainz és professora de l´àrea de Teoria i Història de l´Educació en el Departament d´Estudis Educatius (Universidad Complutense de Madrid). Doctora en Educació i Premi Extraordinari de Doctorat (UAM, 2020). Investigadora visitant a la University College London (2017) i University of Illinois (2019). taniaalo@ucm.es Raúl Arango Pérez és graduat en Pedagogia i Màster en Formació del Professorat d´Educació Secundària per la Universitat de Barcelona. Actualment està realitzant una tesi doctoral en Educació i Societat. La seva activitat de recerca es concentra en la filosofia de l´educació, la història de l´educació i el pensament pedagògic. Està vinculat al Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social (GREPPS-UB). rarangpe7@alumnes.ub.edu Pol Asensio Casasús ésgraduat en mestre d´educació infantil i primària (UB) i màster en biblioteca escolar i promoció de la lectura (UAB). Actualment treballa com a bibliotecari especialitzat en literatura infantil i juvenil a l´Associació de Mestres Rosa Sensat, i també fa tasques de mediació cultural al club de videojocs Play Utopia. polacopodo@hotmail.com Mònica Baró Llambiasésprofessora a la Facultat d´Informació i Mitjans Audiovisuals. Coordinadora del Màster Universitari de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura. baro@ub.edu Manuela Carmona Bauzán és mestra d´educació infantil i psicopedagoga. Assessora de llengua, interculturalitat i cohesió a Santa Coloma de Gramenet. Actualment mestra de llengua anglesa a l´escola Riera Alta de Santa Coloma de Gramenet on coordina les activitats de dinamització lectora. mcarmo39@xtec.cat Lola Casas Peña és mestra per vocació, escriptora per diversió i amiga de la poesia que acull fets quotidians. Estima i admira els ocells i enveja d'ells la facultat de volar. Una mestra que vola creant poemes. Jaume Cela Ollé és mestre jubilat, director a diferents escoles i escriptor. Col·labora a diferents revistes i diaris. Membre de Rosa Sensat i de la FMRP de Catalunya i exmembre del Consell Escolar de Catalunya. Lector i aficionat al cinema. jcela@xtec.cat Raquel Cercós Raichs ésprofessora del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona, combina la docència en el Grau de Pedagogia amb la investigació en l'àmbit de la història de l'educació i el pensament pedagògic. Els seus estudis aborden la pedagogia estètica, els estudis de gènere i els paisatges pedagògics. raquelcercos@gmail.com Roger Chartier és professor emèrit del Collège de France i professor visitant Annenberg a la Université de Pennsylvania. Historiador de la cultura escrita de l'època moderna (segles xvi-xviii): història del llibre, història de l'edició, història de la lectura, història de les obres. chartier@ehess.fr Eulàlia Collelldemont Pujadasés professora dels estudis d'educació de la FETEP (Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicol
Llegir més

  • ISBN13 9791387670986
  • ISBN10 1387670980
  • Pàgines 260
  • Any Edició 2025
  • Idioma Català
Llegir més

Ressenyes i valoracions

Sigues la primera persona a valorar-lo!

Has llegit Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat?

Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat

Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat

24,22€ 25,50€ -5%
Enviament Gratuït
Esgotat
24,22€ 25,50€ -5%
Enviament Gratuït
Esgotat
  • Visa
  • Mastercard
  • Klarna
  • Bizum
  • American Express
  • Paypal
  • Google Pay
  • Apple Pay
Consulta si tornarà a estar disponible. Les nostres llibreteres poden consultar la seva disponibilitat i donar-te una estimació de quan estaria llest.
Devolució gratuïta Info
Gràcies per comprar a llibreries reals! Gràcies per comprar a llibreries reals!

Promocions exclusives, descomptes i novetats al nostre butlletí

Parla amb la teva llibretera
Necessites ajuda per trobar un llibre?
Vols una recomanació personal?

Whatsapp