Close Bookish App

Bookish AppLies mehr und besser

Herunterladen
Google 4.6
★★★★★
Google reviews
Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat
Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat

Buch Details

Presentació. Pensar la cultura lectora per impulsar una educació amb una navegació humanista, Jordi Garcia Farrero i Maria Marcos Fernàndez El llibre vist com un objecte cultural que engrandeix les perspectives La descoberta de la lectura que ens estima, i no a l´inrevés La importància de les activitats lectores a l´escola i a la universitat Referències bibliogràfiques Pròleg. Saber d´on venim per entendre on som, Mònica Baró Llambias Compromís docent amb la cultura lectora, Equip projecte de recerca ARMIF «Mestres i lectura. El compromís docent amb la cultura humanística» Compromisos docents amb la lectura Compromisos docents amb el llibre com a objecte i expressió cultural Compromisos docents amb les pràctiques educatives lectores Primera part. Llibre i lectura 1. Història de la cultura escrita i educació. Els llibres en l´època de la reproductibilitat digital, Roger Chartier Referències bibliogràfiques 2. El text: el company per a un aprenentatge vital. Filosofia i lectura, Isabel Álvarez Cánovas, Joana Ferrer Miquel i Xavier López García De nou Recuperar la docència El text com a facilitador i creador d´experiències de qualitat estètica El text filosòfic com a facilitador d´exercici de formació i aprenentatge personal Referències bibliogràfiques 3. Del cànon a l´iPad: la qüestió del mètode en l´ensenyament de la literatura, Ester Pino Estivill Cànon i escola L´escola en la modernitat La mort de l´autor El comentari de text La literatura a l´escola neoliberal Educar l´ull Referències bibliogràfiques 4. Lectura literària i educació. Apunt sobre les reformes curriculars a Espanya, Antonia Maria Mora-Luna i Justino Magalhães Introducció De la relació entre educació i lectura Diversitat i uniformitat lectores Educació sense lectura? Cànon i lectura literària Traducció pedagògica i literatura Història, cànon i construcció d´identitats Evolució del cànon escolar a Espanya des de la transició democràtica Paraules finals Referències bibliogràfiques 5. Del llibre i la lectura com a resistència pedagògica, Raúl Navarro Zárate, Karine Rivas Guzmán i Jordi Garcia Farrero Crisi de la narrativitat i bloqueig de la voluntat pedagògica La resistència pedagògica enfront de l´homogeneïtzació cultural i educativa Els llibres i la lectura com a elements constitutius d´un món diferent Reflexions finals Referències bibliogràfiques Segona part. Experiències de vides lectores 6. La nena que llegia «quentus» i la docent que ara explica històries, Alba Sabaté Villagrasa Referències Bibliogràfiques 7. Compartir, Lola Casas Peña Referències bibliogràfiques 8. Els llibres guarden silenci, o no..., Juli Palou Sangrà i Montserrat Fons Esteve I vam descobrir el plural El camí cap a l´escola Mai no hem estat sols Del debat públic a l´ètica Després de..., la universitat Referències bibliogràfiques 8. Fent i desfent es fa el lector, Jaume Cela Oll&eacutUna invitació a viure la lectura com una eina de transformació ?personal, educativa i social. Perquè fomentar la cultura lectora va molt més enllà de llegir a l´aula: vol dir emocionar-se, construir identitat i generar comunitat. En aquest llibre, mestres i professors de diverses generacions comparteixen vivències reals com a lectors i com a educadors. Una lectura que inspira, qüestiona i encén idees per fer créixer el gust per llegir a l´escola i a la universitat. Un llibre per llegir amb mirada oberta i cor de lector.Isabel Álvarez Cánovas és mestra i pedagoga per la Universitat de Barcelona. Professora del Departament de Teories de l´Educació i Pedagogia Social de la Universitat Autònoma de Barcelona. La seva investigació gira al voltant de la formació dels mestres, el compromís educatiu i les visions del món. Coordina el grup de professorat de Teoria de l´Educació. isabel.alvarez@uab.cat Tania Alonso-Sainz és professora de l´àrea de Teoria i Història de l´Educació en el Departament d´Estudis Educatius (Universidad Complutense de Madrid). Doctora en Educació i Premi Extraordinari de Doctorat (UAM, 2020). Investigadora visitant a la University College London (2017) i University of Illinois (2019). taniaalo@ucm.es Raúl Arango Pérez és graduat en Pedagogia i Màster en Formació del Professorat d´Educació Secundària per la Universitat de Barcelona. Actualment està realitzant una tesi doctoral en Educació i Societat. La seva activitat de recerca es concentra en la filosofia de l´educació, la història de l´educació i el pensament pedagògic. Està vinculat al Grup de Recerca en Pensament Pedagògic i Social (GREPPS-UB). rarangpe7@alumnes.ub.edu Pol Asensio Casasús ésgraduat en mestre d´educació infantil i primària (UB) i màster en biblioteca escolar i promoció de la lectura (UAB). Actualment treballa com a bibliotecari especialitzat en literatura infantil i juvenil a l´Associació de Mestres Rosa Sensat, i també fa tasques de mediació cultural al club de videojocs Play Utopia. polacopodo@hotmail.com Mònica Baró Llambiasésprofessora a la Facultat d´Informació i Mitjans Audiovisuals. Coordinadora del Màster Universitari de Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura. baro@ub.edu Manuela Carmona Bauzán és mestra d´educació infantil i psicopedagoga. Assessora de llengua, interculturalitat i cohesió a Santa Coloma de Gramenet. Actualment mestra de llengua anglesa a l´escola Riera Alta de Santa Coloma de Gramenet on coordina les activitats de dinamització lectora. mcarmo39@xtec.cat Lola Casas Peña és mestra per vocació, escriptora per diversió i amiga de la poesia que acull fets quotidians. Estima i admira els ocells i enveja d'ells la facultat de volar. Una mestra que vola creant poemes. Jaume Cela Ollé és mestre jubilat, director a diferents escoles i escriptor. Col·labora a diferents revistes i diaris. Membre de Rosa Sensat i de la FMRP de Catalunya i exmembre del Consell Escolar de Catalunya. Lector i aficionat al cinema. jcela@xtec.cat Raquel Cercós Raichs ésprofessora del Departament de Teoria i Història de l'Educació de la Universitat de Barcelona, combina la docència en el Grau de Pedagogia amb la investigació en l'àmbit de la història de l'educació i el pensament pedagògic. Els seus estudis aborden la pedagogia estètica, els estudis de gènere i els paisatges pedagògics. raquelcercos@gmail.com Roger Chartier és professor emèrit del Collège de France i professor visitant Annenberg a la Université de Pennsylvania. Historiador de la cultura escrita de l'època moderna (segles xvi-xviii): història del llibre, història de l'edició, història de la lectura, història de les obres. chartier@ehess.fr Eulàlia Collelldemont Pujadasés professora dels estudis d'educació de la FETEP (Facultat d'Educació, Traducció, Esports i Psicol
Lesen Sie mehr

  • ISBN13 9791387670986
  • ISBN10 1387670980
  • Buchseiten 260
  • Jahr der Ausgabe 2025
  • Sprache Katalanisch
Lesen Sie mehr

Rezensionen und Bewertungen

Sei die erste Person, die es bewertet!

Hast du gelesen Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat?

Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat

Cultura lectora i educació. Aprendre amb llibres a l’escola i a la universitat (Katalanisch)

24,22€ 25,50€ -5%
Sendung Kostenlos
Ausverkauft
24,22€ 25,50€ -5%
Sendung Kostenlos
Ausverkauft
  • Visa
  • Mastercard
  • Klarna
  • Bizum
  • American Express
  • Paypal
  • Google Pay
  • Apple Pay
Überprüfe, ob es wieder verfügbar sein wird. Unsere Buchhändlerinnen können die Verfügbarkeit überprüfen und dir eine Schätzung geben, wann es fertig sein wird.
Kostenlose Rücksendung Info
Vielen Dank für Ihren Einkauf in echten Buchhandlungen! Vielen Dank für Ihren Einkauf in echten Buchhandlungen!

Exklusive Aktionen, Rabatte und Neuigkeiten in unserem Newsletter

Sprich mit deiner Buchhändlerin
Brauchst du Hilfe, um ein Buch zu finden?
Möchtest du eine persönliche Empfehlung?

Whatsapp