Presentació, Sílvia Blanch Criança i educació familiar 1. Cantar per aprendre a parlar 2. El relat, escenari per explorar la vida 3. La veu, instrument d´amor 4. Nadons traïts 5. Naixement inacabat 6. Pla digital familiar 7. Què saben dir abans dels 6 mesos 8. Qui els roba la capacitat d´atenció? 9. Infants que no tenen qui els mostri a jugar 10. Violència fraterna, l´altra violència 11. Infants i déus 12. Conversar 13. Miquel, un nadó de 5 anys 14. Mira, mira... 15. Què educam quan educam per l´autonomia Cura de mares i pares 16. L´efecte IKEA a l´educació 17. Educar a la intempèrie 18. El dret i el deure de cuidar-se 19. Exploradora d´emocions als 2 mesos 20. Nascuts en el confinament 21. Retrobar la parella 22. Els silencis dels avis 23. Sofriment invisible de mare 24. Na Lourdes i en Joan es cuiden en parella 25. Salut i psicopatologia perinatal Creixement personal 26. Aprendre i ensenyar a estar bé 27. Cinc màquines de l´amor 28. Educar el desig 29. Educar la sorpresa 30. Sofriment mental (i a més l´estigma!) 31. Il·lusió 32. Impaciència 33. Invalidació emocional 34. L´amor, un tabú patriarcal 35. En Marc no sabia fer amics 36. Els infants saben dir «t´estim»? 37. Infants que no aprenen a estimar 38. Les pors de n´Emma 39. No vol besades davant els amics 40. Amb 9 anys és la nòvia de... 41. La por i la soledat de na Nora 42. Què en sabeu, de la salut mental infantil? La tasca de l´escola 43. Cada setmana una paraula 44. Parlar de la guerra amb els infants 45. Les mans, cervell extern 46. Prohibit l´ús dels mòbils a escoles i instituts 47. El relat, escenari per explorar la vida 48. A l´escoleta també hi ha rescats 49. N´Elia no és només una benjamina 50. L´educació, refugi necessari 51. L´infant que no coneixia l´amor Infància, família i societat 52. Pobles que neguen als infants espais per jugar 53. El cost de la criança 54. 11.900 milions d´euros: cost anual de la pobresa infantil a Catalunya 55. Externalitzar la criança? 56. Na Bashira, la immigrant anònima 57. Qui defensa els infants de 6 a 12 anys? 58. El present relacional dels infants 59. La mare de n´Alessio fa teletreball 60. Digitalització, un rei nu a l´escola 61. Protecció integral a la infància, a la fi! Dates de publicació dels articles al diari MenorcaA través de més de seixanta articles, aquest llibre és com una abraçada per a qui educa: ens recorda que la veu, amb la seva dolcesa, pot arribar al cor dels infants. A través de reflexions curtes però profundes, ens ajuda a mirar la criança i l´educació amb nous ulls, plens de respecte i amor. Ens inspira a ser més conscients de la nostra manera d´acompanyar-los, i ens dona eines per fer-ho millor. Llegir-lo és sentir-se acompanyat en aquesta gran aventura de fer créixer. Un llibre que transforma la mirada i el cor.Vicenç Arnaiz va néixer el 1952 a Ciutadella de Menorca. Als 10 anys es traslladà amb la seva família a Barcelona a on estudia i coneix la seva dona Dolors Oller. També hi neixen els seus dos fills Roger i Francesc. Ara és vidu i té tres nets. Es titulà en Psicologia l´any 1975 a la Universitat de Barcelona. Posteriorment assolí l´especialitat de psicomotricista en la dimensió educativa i també terapèutica. Ha cursat diferents estudis de postgrau. La seva activitat professional ha estat sempre centrada en l´àmbit de l´educació infantil especialment en la dimensió pedagògica, en l´atenció a la diversitat inclusiva i l´equitat. Aquesta activitat professional ha comportat la presència quasi diària a escoletes i la formació de docents i orientadors. Durant trenta anys va estar vinculat a les escoletes de Menorca des de l´Equip d´Atenció Primerenca. Ara, ja jubilat, hi continua col·laborant com a docent mentor. Ha escrit centenars d´articles que s´han publicat a les diferents revistes educatives de l´Estat, molt especialment a les de l´editorial Graó. Continua publicant setmanalment en diferents revistes i diaris. Des de fa trenta-cinc anys, col·labora setmanalment a la ràdio i més ocasionalment a alguna televisió. També ha assumit i assumeix responsabilitats institucionals tant en la gestió com en l´assessorament a les administracions. Els darrers anys centrat, especialment, en la formació de professionals de l´educació infantil així com en el disseny de polítiques educatives i programes d´inclusió. També en polítiques d´equitat a la infància. Pertany al Consell de Direcció i Consell Assessor d´algunes revistes de l´àmbit educatiu (Graó 0-6). També és director de la col·lecció Biblioteca de Infantil de l´editorial Graó.
Lesen Sie mehr